Ať se nám to líbí, nebo ne, dnešní hudba se ve většině případů neobejde bez moderní techniky. To se týká jak profesionálních hudebníků, tak i těch amatérských. Jsou totiž zvuky, které jsou pro správné vyznění písničky důležité, avšak jejichž produkce není nejjednodušší, a u kterých není pravděpodobné, že by je muzikanti dokázali při každé produkci bezchybně zopakovat.
Problém nastává i v případě, kdy daná kapela nemá ani nástroj na vytvoření daného efektu. To bývá často problém právě amatérských kapel. Stačí jen, když si vezmeme, kolik moderních písniček je podkresleno basem, a kolik basistů v těchto kapelách skutečně najdeme.
Velmi žádaný je pak také kytarový efekt. Pravdou totiž je, že ačkoliv hráčů na kytaru, a to včetně té elektrické, je skutečně hodně, jen málokterý z nich je skutečně skvělým hráčem, který dokáže ony efekty dobře reprodukovat.
Proto se využívají nejrůznější přístroje, které mohou tyto efekty vytvářet. Nejčastěji se používají již ve fázi přípravy, kdy se daná písnička upravuje tak, aby se přizpůsobila možnostem a dovednostem dané kapely. A zde se právě nejčastěji přidávají i tyto zvuky, kterými je skladba podkreslena.
Ty jsou pak použity při vystoupení. I když totiž hudebníci vystupují naživo, jako to skutečně mnozí dělají, stále potřebují nahrávku zvuků, které slouží především k podkreslení celého díla. Jistě, může se to zdát neupřímné, avšak vězte, že to skutečně zlepší výslední dojem. A to je pro jakéhokoliv hudebníka nejdůležitější.
Čím lepší totiž daná produkce je, tím více lidí jejich vystoupení navštíví. A čím více lidí vystoupení navštíví, tím větší zisk budou mít pořadatelé z prodeje lístků. A je jasné, že právě o to jim jde. Proto je jasné, že takovouto kapelu najmou znovu, a tím i daná kapela vydělá více peněz. A právě o peníze jde všem v první řadě.